ОЛЕКСАНДР ЮРИК: “…ЯКИМ ЧИНОМ БЕРЕГІВСЬКА РАЙОННА РАДА ЗБИРАЄТЬСЯ УПРАВЛЯТИ ЦИМ МАЙНОМ НЕ МАЮЧИ ВІДПОВІДНИХ ПОВНОВАЖЕНЬ ТА ФІНАНСОВИХ РЕСУРСІВ НЕ ЗРОЗУМІЛО.”

Це питання набуло дуже великого суспільного розголосу та резонансу, в якійсь мірі навіть нездорового. І воно чесно кажучи в певній мірі є досить складним. Такі непорозуміння вже виникали в Україні і ще будуть виникати певний час.

А все пов’язане на мою думку з тим, що деякі представники нових районних рад, ніяк не можуть змиритися з тим, що майно яке знаходиться на території відповідних ОТГ та повноваження на управління ним переходить згідно чинного законодавства на рівень ОТГ.

Це не є чиїмось бажаннями або баченнями, це є вимога законодавства. Для цього і проводили реформу децентралізації, в інакшому випадку стояло б питання про центрацізацію, тобто передачу фінансових ресурсів та повноважень на вищий рівень.

На скільки мені відомо тепер прийняли і бюджет Берегівського району який становить 1.6 млн грн. Більше половини цього бюджету це буде зарплата голови та заступника.

Але в штаті райради будуть працювати і деякі інші працівники, тобто практично це є витрати пов’язані з заробітньою платою.

Яким чином Берегівська райрада збирається управляти цим майном не маючи відповідних повноважень та фінансових ресурсів я не розумію.

Можливо я помиляюся або дечого не знаю.

Далі подаю роз’яснення яке прописане в законодавстві стосовно цього.

За чинним законодавством районні ради зобов’язані:

1. передавати сільським, селищним та міським радам об’єкти спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад – за зверненням відповідної сільської, селищної або міської ради (абз. 1-3 п. 10 Розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» – норма діє для усіх, а не лише для об’єднаних територіальних громад);

2. передати об’єднаним територіальним громадам усі бюджетні установи, розташовані на території цих громад відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного Бюджетним кодексом України (п. 39 Розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, п. 7 Розділу ІV Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»).

Ініціатором передачі може бути будь-яка сторона процесу, адже це не заборонено законом.

Тут може в декого виникнути зауваження щодо того, що деякі організації, які знаходяться в цих будівлях задовільняють і колективні потреби і інших ОТГ бувшого Виноградівського району.

Це правда, наприклад наскільки мені відомо відділ поліції, БТІ та деякі інші установи. Але не бачу в цьому ніякої проблеми і розвію всі побоювання людей.

Якщо не помиляюся, то десь літом Виноградівська районна рада передала своїм рішенням у власність Виноградівській міській раді палац Перені.

Там знаходиться до цього часу ЦОЗО Виноградівського району якому така зміна власника не заважала проводити обслуговування не тільки заклади освіти в межах м. Виноградова, але й всього району.

Тому всі питання в цьому напрямку, що передача цих майнових комлексів та майна у власність Виноградівській міській раді є порушенням прав та свобод мешканців Королівської ОТГ, Вилоцької ОТГ та Пийтерфолвівької ОТГ вважаю не тільки маніпуляцією, але й в певній мірі неправдою.

Переконаний ні одна проста людина не відчує на собі якийсь негатив від передачі цього майна у власність Виноградівській міській раді.

Але виграє точно в моральному та світоглядному плані, адже нам так буде приємно чути та бачити такі рідні та близькі серцю надписи на цих установах у корені яких буде слово Виноградів.

Прес-служба Громадської організації “Народний контроль Закарпаття”