За жах оголосили його і всіх, хто був з ним, з цієї риболовлі риби, спійманої ними

Євангеліє від Луки, глава 5, вірші 1-11

Вітаю дорогі брати і сестри!

Сьогодні, в неділю, Євангеліє від Луки читають Богослужіння (Лк. 5, 1-11).5.1. Одного разу, коли люди були поруч з ним, щоб почути Боже Слово, і він стояв біля озера Геннісарета,5.2. Він бачив два човни, що стояли на озері; а рибалки, виходячи з них, мили сітки.5.3. При вступі в один човен, який був Симонов, він попросив відплисти кілька з берега і, сіяючи, навчив людей з човна.5.4. Коли він припинив навчати, він сказав Саймону: пливи на глибину і скинь свої сітки на риболовлю.5.5. Саймон сказав йому у відповідь: Наставник! ми всю ніч працювали і нічого не впіймали, але за вашим словом я кину мережу.5.6. Після цього вони спіймали велику кількість риби, і навіть сітку прорвалися через них.5.7. І дали знак товаришам, які були на іншому човні, що прийшли їм на допомогу; прийшли, і заповнили обидва човни, тому почали тонути.5.8. Побачивши це, Симон Петро впав на коліна Ісуса і сказав: Виходь з мене, Господи! тому що я грішна людина.5.9. За жах його, і всі, що були з ним, від цієї риби, що спіймали їх;5.10. Також Яков та Іоанн, сини Зеведеєві, що були товаришами Симона. Ісус сказав Симону: ′′ Не бійся; відтепер ти будеш ловити людей.5.11. А після того, як витягнув обидва човни на берег, вони все залишили і пішли за Ним.(Лк. 5, 1–11)Відоме озеро Галілейське знамените під трьома іменами: Галілейське море, Тивер ‘ яне море та Дженісаретське озеро. Минулого разу ми чули проповідь Господа, він був у синагозі, зараз проповідує на березі озера. Правда, Господь знову проповідуватиме в синагозі, але час наближається, коли двері до зустрічі юдеїв будуть зачинені для Нього, а церква для Христа буде озером чи дорогою, а кафедра буде човном .. Він буде там, де люди будуть слухати Його.Одне з яскравих образів сьогоднішнього євангельського уривок – зображення апостола Петра, або, точніше, ще Симона. Христос звертається, наказує плисти до глибини і кидати сітки на риболовлю. Що сказав йому Саймон у відповідь: Наставник! ми всю ніч працювали і нічого не впіймали, але за вашим словом я кину мережу. Зробивши це, вони спіймали велику кількість риби, і навіть сітку прорвалися через них (Лк. 5, 5-6).Св. Феофан Затворнник помічає: ” Це образ усієї праці без допомоги Божої, і праці за допомогою Божої. Поки людина працює наодинці, а власною силою хоче досягти, все випадає з рук; коли Господь наближається до нього, то добро тече після добра “.І справді, коли Господь запропонував рибакам відмовитися від метеликів, незалежно від того, наскільки втомлений Симон, він був готовий знову спробувати своє щастя. Нещастя багатьох людей полягає в тому, що вони опускають руки в той момент, коли їм потрібно було докласти лише одного зусилля – шукають Божої допомоги.Симон Петро, знову свідок чуда Христа, звертається до Нього зі словами: виходь від мене, Господи! тому що я грішна людина. Бо жах його і всіх, хто був з ним, з цієї риболовлі, спійманий ними (Лк. 5, 8-9).Св. Ніколас Сербії так говорить про слова апостола Петра: ” З його почуття гріха і недостойності він просить Господа залишити його. Це відчуття само гріха в присутності Бога – це коштовність душі. Бог цінує його більше, ніж усі формальні гімни захоплення та вдячності. Бо коли людина співає Богові безліч гімнів захоплення і вдячності, але не відчуває свого гріха, то немає йому користі. Це відчуття гріха призводить до покаяння, покаяння до Христа та Христа до воскресіння. Відчуття гріха – початок шляху спасіння “.Звичайно, диво, удосконалене Спасителем, особливо Симоном. Він зрозумів, що Господь хотів дати йому особливий порядок, а страх невідомого майбутнього наповнив його душу. Але у відповідь Господь заспокоїв апостола словами: не бійся; відтепер будеш ловити чоловіків (Лк. 5, 10).Александр Павлович Лопухін пише: ′′ Символічна дія, яку Саймон вказав би на успіх, який він мав би, коли почав проповідувати цілі маси людей Христу. Євангельський, очевидно, був представлений тут великою подією, яка була зроблена завдяки проповіді апостола Петра в день П ‘ ятидесятниці, а саме, звернення до Христа трьох тисяч людей “.

У сьогоднішньому всеукраїнському читанні, дорогі брати і сестри, ми бачимо прояв ефективної віри як готовність робити те, що здається неможливим на перший погляд. І якщо ми хочемо Божого чуда в нашому житті, ми повинні прийняти Ісуса Христа на слово, виконуючи Його мудрі заповіді і прийняти всі Його інструкції, які залишилися нам у Святому Євангелії.

https://www.youtube.com/watch?v=s5uueRAMfmQ&feature=emb_logo

Господи, допоможи нам у цьому!

Ієромонах Пімен (Шевченко)