Бо хто хоче врятувати свою душу, той її втратить, а хто душу свою втрачає заради мене і Євангелія, той збереже її

Євангеліє Марка, глава 8, вірші 34-38; глава 9, вірш 1.

Вітаю дорогі брати і сестри!

Сьогодні, в неділю, Свята Церква згадує день збору чесних мощі св. Дмітрій Ростовський, пропонує уривки з Євангелія від Івана (В. 10, 9-16). Також пропонується для нашої редакції приватне читання від Матвія (Мф. 15, 21-28) та спеціальне всеукраїнське зачаття Тижні від Воздвиження – Євангеліє від Марка (Мк. 8, 34-38; 9, 1).8.34. І коли він покликав людей зі своїми учнями, той сказав їм: Хто хоче йти за мною, відвернися, і візьми свій хрест, і йди за мною.8.35. Бо хто хоче врятувати свою душу, той її втратить, а хто втратить душу заради Мене і Євангелія, той врятує її.8.36. На яку користь людині, якщо він набуває весь світ, і болітиме душу?8.37. Чи який викуп людина віддасть за свою душу?8.38. Бо хто соромиться мене і моїх слів у добрі з цим перелюбом і гріхом, Син Людський буде соромно, коли прийде на славу свого Отця зі святими ангелами.9.1. А він сказав їм: Істинно кажу вам: є деякі з тих, хто стоїть тут, хто не покарає смерті, оскільки вони побачать Царство Боже, яке увійшло в силу.(Мк. 8, 34–38; 9, 1)Рядки сьогоднішнього євангельського читання, дорогі брати і сестри, звертаюся до Спасителя, звертаюся до Його справжніх послідовників: хто хоче слідувати за Мною, відкинути себе, і взяти хрест, і слідувати за Мом (Мк. 8, 34).

Кожен послідовник Спасителя колись повторюється після апостола Павла, що тепер живе не він, а Христос в ньому, тобто тепер він живе не для того, щоб дотримуватися своїх бажань, а для того, щоб дотримуватися волі Христа і знайти абсолютну свободу в цьому. За словами Господа, слідування Його волі – це наша імітація Його, щоб нести наш хрест.Св. Ігнатій (Брянчанінов) пояснює: ′′ Взяти хрест означає дотримуватись смирення та смирення тих тимчасових сум та катастроф, які добре впускають нас у очищення наших гріхів. Хто прийняв свій хрест, відкинув себе, той змирився з собою, зі своїми обставинами, зі своєю позицією, зовнішнім і внутрішнім, може тільки розумно і правильно наслідувати Христа “.

Християнин повинен усвідомити, що життя дається йому не для того, щоб плекати його заради себе, а для того, щоб пожертвувати його заради інших. Хто хоче врятувати своє життя, відкидаючи Господа або зраджуючи Його заповіді, той знищить всю надію на життя, яке Спаситель придбав для нього за такою дорогою ціною, і тому Христос додає: хто хоче врятувати свою душу, той втратить її , а хто втрачає душу заради себе Я і Євангелія, той врятує її (Мк. 8, 35).Св. Філарет Москва вказує: ′′ Хто, за допомогою Бога, розіп ‘ є всю гріховну пристрасть і хтивість, зрадою всієї своєї волі на волю Божу, пройде духовну самопожертву таким чином – знищить свою душу за Христа і Євангеліє, буде терпіти заради Христа і Євангелія, до кінця кінця, – буде врятовано “.Господь чесний і чесний до Своїх послідовників. Спаситель обіцяє нам славу Свого Царства, не легкий спосіб життя. Звичайно, людині необхідно піклуватися про своє життя, уникати страждань і прагнути до благополуччя, до життєвих задоволень і задоволень. Але саме так диявол прагне приваблювати людей, бажаючи їх загинути. Це не шлях Христа і Його справжніх послідовників, і тому Спаситель помічає: яка користь людині, якщо він набуває весь світ, і шкодить своїй душі? Чи який викуп людина віддасть за душу? (Мк. 8, 36-37).Олександр Павлович Лопухін пише: ′′ Значення Христових слів зрозуміло. Людська душа має таку цінність, що весь навколишній світ цього не вартий… Тому людина повинна піклуватися про збереження своєї душі, а таке спасіння знаходиться в повній залежності тільки від наслідування Христа та імітації “.Говорячи про винагороду вірних і відданість невіруючим, Спаситель звершує увагу: Бо хто соромиться мене і Мої слова у вигляді перелюбства і гріха, той буде соромно за Сина Людського, коли він прийде слава Отця свого зі святими ангелами (Мк. 8, 38).Християнство завжди стикається з труднощами у цьому складному та ворожому світі. Людина, яка соромиться бути християнином за таких обставин, боїться показати, на чиєму боці, не може сподіватися зайняти місце в прийдешньому Царстві Божому.Благословенний Феофілакт помічає: ′′ Не зовсім одна внутрішня віра: потрібна сповідь уст. Бо як людина двостороння, то дві речі повинні бути освяченими, тобто освячення душі через віру і освячення тіла через сповідь. Отже, хто ‘ ‘ соромиться ‘ ‘ визнати розп ‘ ятого Бога, той буде ‘ ‘ соромно ‘ ‘ – визнає свого раба недостойним, коли він ‘ ‘ прийде ‘ ‘ вже не в покорі, не в приниженні, в якому він був тут раніше і за якого дехто соромно за нього, але ‘ ‘ на славу ‘ ‘ і з армією янголів “.Нам, дорогі брати і сестри, потрібно пам ‘ ятати про наступне: якщо, покора до волі Божої і несе наш хрест після Христа, ми будемо піддаватися тяжким випробуванням і стражданням у цьому житті, тоді ми збережемо наші душі і придбаємо скарби на небі. І тоді для нас відкриються двері Царства Небесного, і ми там будемо не аутсайдери, а бажано: ті кого Бог бажає бачити біля Нього.

Господи, допоможи нам у цьому!

Ієромонах Пимен (Шевченко)

ПРИТЧА ДНЯ

Одного разу до Авва Дорофія прийшов новачок і запитав: ‘ ‘ Отче, як я можу виконати заповідь ‘ ‘ не судіть “? Якщо я бачу, що мій брат збрехав, чи варто думати, що він все одно правильно зробив?” У відповідь почув від старого: ‘ ‘ Якщо скажеш Мій брат збрехав ‘ ‘ – правду скажеш. Але якщо ти кажеш “, Мій брат брехун “, ти засудив його. Бо це засудження самого розташування його душі, вимовлення всього його життя. А Абва додав: але гріх засудження, порівняно з будь-яким іншим гріхом, – це журнал і сука згідно з притчею Христа.

https://www.youtube.com/watch?v=lTEQLwx11jI&feature=emb_logo